U bezoekt onze website met een verouderde browser, waardoor onze website niet correct wordt weergegeven.
Wij adviseren Internet Explorer 9, 10 of 11 (zonder compatibiliteitsmodus), of een recente versie van Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari.

Stanislascollege Rijswijk brengt leren in beweging

Bewegen en leren tegelijk

Het beweeg-vmbo/mavo is school die draait om jou. Om wat je goed kunt en wat je minder goed kunt. We helpen je het beste uit jezelf te halen. Het draait daarbij om drie uitgangspunten.

  1. Sporten en bewegen: elke dag begin je met een uur sporten en halverwege de dag krijg je een combinatie van bewegen en leren tegelijk.Dit doen we omdat onderzoek heeft uitgewezen dat sporten ervoor zorgt dat het leren beter gaat. 
    >> Klik hier voor meer informatie over waarom door het sporten het leren beter gaat

  2. Keuzevrijheid: jij bent uniek. Daarom bieden wij alle profielen en veel keuzevakken. Zo kun jij het pakket samenstellen dat bij jou past en maak jij de beste start voor een succesvolle toekomst.

  3. Maatwerk: elke schooldag eindigt met maatwerk. Jij krijgt dan hulp ik vakken die je moeilijk vindt. Maar het kan ook begeleiding zijn bij het maken en plannen van huiswerk. 
    >> Klik hier voor meer uitleg over deze drie uitgangspunten

Onderwijsaanbod

Op onze school worden de volgende leerwegen aangeboden:

  • vmbo kb, kaderberoepsgerichte leerweg met en zonder lwoo
  • vmbo bb, basisberoepsgerichte leerweg met en zonder lwoo
  • mavo/vmbo tl

Je wordt in een klas geplaatst op basis van het advies van de basisschool. Je testscore speelt een minder belangrijke rol. 

Unieke klassen met extra ondersteuning in de onderbouw

Als de overgang naar de middelbare school voor jou iets lastiger is of als je extra ondersteuning nodig hebt, dan zijn onze unieke klassen misschien wel precies wat jij nodig hebt. In deze klassen krijg je begeleiding op maat.
>> Klik hier voor meer informatie over onze unieke klassen

In deze film leggen we uit wat sporten voor het leren met je doet: