U bezoekt onze website met een verouderde browser, waardoor onze website niet correct wordt weergegeven.
Wij adviseren Internet Explorer 9, 10 of 11 (zonder compatibiliteitsmodus), of een recente versie van Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari.

Missie en kernwaarden

Goed onderwijs, een prettige sfeer en een brede vorming, daar staan wij voor. Stanislascollege Pijnacker scoort al jaren bijzonder goed in onderwijsonderzoeken en beoordelingen van de inspectie. Onze school is gehuisvest in een mooi gebouw dat gevestigd is op de rand tussen Pijnacker en Nootdorp. In het gebouw heeft elke afdeling een eigen vleugel. Leerlingen volgen bijna alle lessen in hun eigen vleugel. Dat zorgt voor een kleinschalige en persoonlijke leeromgeving. Naast de vaklokalen heeft elke afdeling een eigen leerhuis. In een leerhuis kunnen leerlingen werken aan groepsopdrachten, zelfstandig werken, en er is een stilteruimte waar leerlingen kunnen leren.
Naast de vaklessen, is er op de school veel aandacht voor de brede vorming van leerlingen. Er zijn veel activiteiten op het gebied van creatieve expressie, cultuur en sport.
Zelf nadenken over wat je doet en waarom je dit doet (reflecteren) vinden wij erg belangrijk en stimuleren we bij medewerkers en leerlingen. Voor excellente vwo-leerlingen is er een plus-traject. Binnen dit traject krijgen leerlingen extra modules en verdieping aangeboden in de brugklas. In de tweede en derde klas worden leerlingen zelf uitgedaagd om zich te ontwikkelen op een gebied waar hun eigen interesse naar uit gaat. Natuurlijk gaat dit alles onder begeleiding van een goede coach.

Missie
Wij willen leerlingen niet alleen een uitstekende opleiding geven, maar hen ook helpen om uit te groeien tot verantwoordelijke volwassenen die hun talenten willen ontplooien en oog hebben voor anderen.

Kernwaarden: heel de mens, oog voor de ander en hoge doelen nastreven

Leren samenwerken op Stanislascollege Pijnacker

Heel de mens
Niet alleen kennisontwikkeling maar ook de vorming en ontplooiing van talenten en waarden staan centraal. Nieuwe ervaringen gaan deel uitmaken van de belevingswereld van de leerlingen; de school stimuleert hen hierop te reflecteren.

Oog voor de ander
Medewerkers en leerlingen werken en leren in een sfeer van samenwerking en collegialiteit. Er is respect voor menselijke verhoudingen en culturen.

Hoge doelen nastreven
De school stimuleert iedereen het beste uit zichzelf te halen en talenten te ontwikkelen. Vanuit hun eigen kracht kunnen leerlingen dan andere mensen en de maatschappij uiteindelijk het beste van dienst zijn.